Spørsmål:
Når du flyr på en veldig stram tidsplan, er du forpliktet til å løpe for å komme til neste gate på en forbindelse?
JonathanReez
2016-07-20 18:22:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Med henvisning til dette spørsmålet, la oss si at du har kjøpt en enkeltbillett med en 45-minutters pause. Flyet ditt kommer i tide, men neste gate er så langt unna at du må løpe for å klare det. Forutsatt at du i stedet velger å gå en rolig spasertur (4-5 km / t) og savne flyet, ville flyselskapet fortsatt satt deg på det neste gratis?

Jeg har vært i en lignende situasjonen et par ganger og lurte alltid på hva som skjer med mennesker som ikke er i stand til å løpe.

I fjor hadde jeg en 50-minutters pause i DFW som ble til en 10-minutters pause på grunn av at min første flytur var forsinket. Jeg kjørte til tilkoblingsflyet, som de holdt for meg (og noen andre reisende med samme reiserute). Da jeg kom til å se terminalen, begynte de ansatte som ventet på å sjekke billetten min, å vri med armene på meg for å skynde meg. Selv om jeg jogget, sa en av damene under pusten: "Du må løpe!" En mann i militære utmattelser som også var på forsinket flytur, jogget opp bak meg et minutt senere, og han fikk også stinkøyet.
En gang i Japan, på grunn av sen ankomst av flyet mitt, fulgte et par dudes med walkie-talkies meg gjennom noen normalt sperrede dører for å komme til avgangsflyet på kanskje halvparten av vanlig tid. Utrolig nok gjorde bagasjen det også.
Jeg kan si at jeg har måttet løpe for å få forbindelse før. Ved en anledning var det med en gruppe som trengte å holde sammen. Jeg klarte det, men de andre gjorde det ikke. Det var ikke noe problem selv om jeg var der før døren stengte, men nektet å gå ombord uten resten av gruppen min. Vi gikk alle sammen på neste flytur ...
@Keiki: Er du sikker på at de mente det seriøst? Jeg har hørt sånne ting sagt med spøk når jeg har løpt for en flytur (f.eks. En erting "Raskere! Raskere!"), Men jeg vil bli veldig overrasket over å høre et mannskap som virkelig er sint på deg for det - det ville slå meg som ganske uprofesjonelt.
Jeg tror ikke jeg noen gang har vært på en flyplass der jeg ikke kunne komme fra noen gate til noen annen gate på under 45 minutter uten å løpe. Den ene siden av Atlanta til den andre er omtrent 15-20 minutter i gangtempo, selv uten flytoget. Selvfølgelig antar dette at det ikke er noen overføringssikkerhet eller innvandring / toll å fjerne.
> Jeg tror ikke jeg noen gang har vært på en flyplass der jeg ikke kunne komme fra noen gate til noen annen gate på under 45 minutter uten å løpe. -- Egentlig?? Kanskje hvis du begrenser deg til samme terminal. Jeg tviler veldig alvorlig på at du kan lage en Heathrow T5 til en hvilken som helst annen terminalforbindelse på mindre enn en time, faktisk anbefales T5-T4 1:45 ...
@chx "Dette forutsetter selvfølgelig at det ikke er noen overføringssikkerhet eller innvandring / toll å rydde." Min forståelse er at det å bytte terminaler på LHR (og mange andre flyplasser med flere terminaler) krever omlegging av sikkerhet. Jeg hadde tenkt å ekskludere disse sakene.
Å tømme sikkerhet er en ting, å vente i 15 minutter på en tilkoblingsbuss eller tog er en annen, og da trenger du fortsatt å komme deg fra T5 til T4. Heathrow er * enorm *.
Vær forsiktig hvis de er forskjellige flyselskaper. Jeg internflyget mitt ble avlyst to ganger på grunn av dårlig vær, og erstatningsbussen savnet bare innsjekkingsvinduet for Auckland til London-flyet. Emirates belastet meg hele veien for å ombooke neste dag, som bare toppet reiseforsikringen min. I det minste med forsikring var jeg bare hundrevis i stedet for tusenvis!
Smarttelefonapper som lar deg svare på en [siste samtale] (https://www.youtube.com/watch?v=rP-AH5GS2ng) vil bli implementert av noen flyselskaper.
@chx: fra passasjer POV, T5 og T4 er forskjellige flyplasser som bare skjer (som det viser seg når du har kommet så langt) for å dele rullebaner ;-)
Jeg flyr et par ganger i året, og ideen om at et flyselskap vil gi meg en ny flytur gratis etter at jeg ikke klarte å opprette forbindelsen min når det ikke var noen forsinkelse, virker latterlig.
Jeg måtte gå veldig fort en gang med en baby festet på meg. Du kan be flyvertinnen om å hjelpe deg, noen flyplasser har en tjeneste der noen kan hente deg i en golfbil.
Hver flyplass jeg noen gang har besøkt har spesielle hurtigtransportbiler tilgjengelig på forespørsel for akkurat denne anledningen.
DFW er enorm. Det ville være ganske enkelt å være så langt fra porten at det kunne være mulig å trenge å gå over en kilometer territorium der det ikke er mulig å gå.
@SpehroPefhany Jeg hadde en relativt stram forbindelse i Osaka en gang der flyselskapet, visste at jeg kjørte nær avgangstid, kom og så meg utenfor tollvesenet. En ansatt tok håndbagasjen min og eskorterte meg til avgangsporten og satte meg inn på hodet av sikkerhetslinjen underveis. * Hun * løp, og jeg var forpliktet til å gjøre det for å holde følge. (Jeg var sist på flyet, og den innsjekkede vesken min gjorde det også. Utrolig god service.)
Jeg fikk en eskortert kraftvandring gjennom San Francisco-terminalen, med prioritert håndtering gjennom innvandring, for et par år siden, da flyet mitt fra Hong Kong til San Francisco ble forsinket en time ved start. Ledsageren møtte meg ved foten av motorveien. Så snart vi var gjennom innvandring, og på rett vei, fortsatte han med å fortelle flybesetningen at jeg var rett bak ham. Jeg var den siste passasjeren på flyet, og mannskapet lukket døren noen minutter etter at jeg gikk ombord.
@chx Jeg antar at vi har forskjellige definisjoner av enorme. På ATL kan du gå lenger enn avstanden fra LHR T4 til T5 uten å forlate den samme terminalen. Og du kan gjøre det enkelt på under 30 minutter, vanligvis mer som 15. Problemet ved LHR, som allerede nevnt, er behovet for å forlate terminalen, vente på en buss og gå inn i en annen, og derfor ekskluderte jeg spesielt min opprinnelige kommentar.
De ** vil ** at du skal løpe - det gjør livet lettere for flyselskapet (forutsatt at du har en enkelt billett.) Det betyr ikke at du må.
En kommentar. Du blir kanskje ikke plassert på neste flytur. I min erfaring, hvis du ikke kommer til porten i tide og flyet har forlatt, vil personalet arrangere en flytur på den tidligste flyturen de kan, som for meg var dagen etter, da det var en veldig travel tid. Hvis du vet før du lander, er tiden kort, så gi beskjed til personalet, og de kan kanskje hjelpe og organisere noe før landing.
Elleve svar:
Unsigned
2016-07-21 03:09:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bare anekdotisk bevis. Jeg har hatt denne situasjonen skjedd med meg ved et par forskjellige anledninger. Det har alltid resultert i ett av to utfall:

  • De holder hele flyet (virker vanligst for kortere forsinkelser, sen ankomst, mange sene passasjerer.)
  • De setter deg på neste flytur (virker mer vanlig når det bare er 1-2 passasjerer eller det er veldig lang forsinkelse.)

For hva det er verdt, har jeg aldri blitt straffet økonomisk av Delta , United, KLM eller Icelandair (flyselskaper jeg kan tenke meg fra toppen av hodet på meg.)

Jeg sovnet også en gang i terminalen under en lang opphold og savnet flyet helt. (Jeg tror det var Delta) satte meg på neste fly den kvelden uten kostnad. YMMV, men generelt har jeg funnet at kundeservice fra flyselskaper er ganske forståelig. Bare vær høflig og ikke handle rett.

Som tidligere JAL-bakkeagent kan jeg bekrefte at "ikke opptre med rett" er den virkelige magien der.
Johns-305
2016-07-20 18:46:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nei, du er ikke forpliktet til å løpe og løpe er sannsynligvis forbudt i terminalen. ** Men det er aldri noen grunn til å gjøre det i situasjonen du beskrev.

Tilkoblingstid er basert på innkommende fly og flyplassegenskaper. Flyselskapet vil bare bestille en reiserute som oppfyller dette kravet på normale operasjonsdager.

Alle må forstå, flyselskapet vil ikke at noen skal gå glipp av forbindelsen sin. Dette er et stort problem for alle, inkludert flyselskapet.

Passasjeren må imidlertid også ta noe ansvar for å sørge for at de er komfortable med tilkoblingstiden. Jeg er i form, så den eneste gangen jeg bekymrer meg er hvis den innkommende flyet blir forsinket. Hvis jeg hadde brukket benet eller reiste med en eldre slektning, ville jeg booket lengre tilkoblingstid.

Dette emnet er veldig sensasjonelt, men i praksis ikke noe problem. Også alle de store flyselskapene og terminalene vil hjelpe deg hvis du ber om det på forhånd.

** For å avklare, løper folk for å få forbindelser hele tiden, og flyplassen og politiet vet dette og ser på de andre måte som et spørsmål om praktisk. Å løpe i en overfylt terminal er imidlertid en fare, og hvis en person blir sett løpe uten noen åpenbar grunn, bør de stoppes og kan siteres, selv som en enkel plage. Det åpenbare poenget er at flyselskapet ikke noensinne vil tilby en forbindelse der det kreves løping, siden det er en fare for passasjerene og terminalens &-flyselskapsansatte.

Kommentarer er ikke for utvidet diskusjon; denne samtalen er blitt [flyttet til chat] (http://chat.stackexchange.com/rooms/42813/discussion-on-answer-by-johns-305-when-flying-on-a-very-tight-schedule- er du).
bare for å legge til et manglende punkt, relatert til "ta noe ansvar", er at hvis du til enhver tid føler at du kan ha kort tid til overføringen, må du huske å hoppe gjennom uvanlig lange køer / køer og informere dem om når du flyr er, og du er ikke sikker på om du kan klare det hvis du må vente i kø. Noen ganger er de ikke organisert og kunngjør ikke disse tingene eller har separate linjer som de burde (for eksempel hver gang jeg koblet meg gjennom Paris) .
Tatt i betraktning at rådene dine er uten kilde, kontroversielle basert på kommentarene og motstridende (jeg er ikke forpliktet til å løpe, men jeg * er * ansvarlig for å komme dit i tide?) Jeg lurer på hvorfor dette er det toppstemte svaret. Jeg er sikker på at dette ikke er et problem "i praksis" fordi tiden du måtte løpe er sjelden, og de fleste faktisk ville løpe. Eksepsjonelle situasjoner er dette nettstedets brød og smør, og rådene dine gir meg flere spørsmål enn svar.
OPEN ga ingen eksepsjonell situasjon. Du må lese hele kommentarene, nå i Chat. Se ovenfor. Dine spørsmål er allerede besvart.
@Lilienthal Jeg må være enig med deg. Dette starter med den absurde uttalelsen om at løping er godkjent og ikke ser ut til å bli mye bedre
Alvor???? Å løpe i en overfylt terminal er en fare for alle. Jada, folk gjør det, og myndighetene ignorerer det vanligvis, men flyselskapene vil * aldri * tilby en forbindelse der det kreves løping. Det er bare dumt.
http://www.dictionary.com/browse/prohibited
Jeg hadde en rekke forbindelser i livet mitt som jeg kom til bare fordi jeg løp (innkommende fly ble forsinket). Første gang jeg hører at du ikke kan løpe.
Jeg har løpt så hardt at jeg skled inn i innsjekkingsskranken (skinnende gulv og arbeidssko). Alt de gjorde var å prøve å ikke le av meg mens de sjekket meg inn.
@ChrisH Heldig for deg, politiet som fulgte etter deg for å arrestere deg for å løpe, var ikke like passe som deg, og ankom ikke porten før etter at flyet gikk!
"Det åpenbare poenget er at flyselskapet aldri vil tilby en forbindelse der det er behov for løping, siden det er en fare for passasjerene og terminal- og flyselskapets ansatte." Det har skjedd meg mer enn en gang. Jeg har ankommet i tide og må fremdeles løpe, og bare knapt koblet til den siste boarding-samtalen.
@Lilienthal Jeg lurer på det samme. Og delen om å bli sitert for å løpe ?? Egentlig??
Kom igjen folkens, du tar denne veien for seriøst. Å løpe i terminalen er en fare for alle. Ja, folk gjør det, ja, myndighetene ser den andre veien. Det er som å kjøre fort. Hvis de vil stoppe deg, kan de. Wow ....
@Johns-305 Hastighet innebærer brudd på en faktisk lov eller ordinanse. Jeg er ikke kjent med noen lov eller forskrift mot å kjøre på en flyplass. Det er bare hyperbole. Å sammenligne "faren" med disse to situasjonene er også hyperbole.
Nei det er ikke. Det er mulig å løpe i en overfylt terminal for å stige til nivået for fare. Du kan skade noen alvorlig ved å kollidere med dem. Det er en forbrytelse i de fleste jurisdiksjoner. Hvis rettshåndhevelse til og med synes løpingen er hensynsløs, er du i trøbbel. Folk tar denne veien for på alvor og bokstavelig talt. Du vil bli hardt presset for å finne til og med 5 faktiske sitater for dette, men flyselskapet kommer ikke til å gjøre noe som vil kreve mulig hensynsløs oppførsel.
Terminaloperatøren ønsker heller ikke ansvaret involvert, inkludert hvis du reiser. Så hvis noen tjenestemenn ber deg slutte å løpe, er det nå forbudt.
Og bare et notat om fartsgrenser, det er over hele verden og har vært i motorveiene i USA (Montana) uten hastighetsbegrensning, men sjåføren kan fremdeles siteres for en eller annen form for hensynsløs kjøring hvis politiet bare følte at det var hensynsløst. Så i disse tilfellene var ikke fartsovertredelse spesifikt ulovlig, men du kan fortsatt få et sitat.
Empirisk sett kom jeg i går tilbake fra Canada til USA, og flyselskapet ga noen en 30-minutters forbindelse for å gå gjennom toll og tilbake gjennom sikkerhet i Chicago. Så ja, de * bestiller * flyreiser for tett sammen.
Kommer fra Canada, var den innkommende flyet sannsynligvis forhåndsgodkjent og ville ankomme en innenriksterminal. Det betyr at de krysset den amerikanske grensen i Canada.
Berwyn
2016-07-21 10:47:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Det ser ut til at nesten alle er i "nei" -leiren, men det ser ikke ut til å være mye bekreftende bevis presentert.

Her er et utdrag fra American Airlines transportvilkår

  1. Carrier forplikter seg til å gjøre sitt beste for å frakte passasjer og bagasje med rimelig forsendelse. Tider vist i rutetabeller eller andre steder er ikke garantert og utgjør ingen del av denne kontrakten. Transportør kan uten varsel erstatte alternative transportører eller fly, og kan endre eller utelate stoppested vist på billetten i tilfelle det er nødvendig. Tidsplanene kan endres uten varsel. Carrier påtar seg ikke noe ansvar for å opprette forbindelser .

Delta US CoC:

Delta er ikke ansvarlig eller ansvarlig for å opprette forbindelser

Delta International CoC

Unntatt som angitt i denne regelen og som gitt i regel 55 vil Delta ikke ha noe ansvar for å opprette forbindelser ...

I tilfelle avbestilling av fly, avledning, forsinkelser på mer enn 90 minutter, eller forsinkelser som får en passasjer til å savne forbindelser vil Delta [imøtekomme passasjerer ...]

(Regel 55 ser ikke ut til å legge til noe vesentlig her)

British Airways CoC:

9b3) Hvis vi:

... får deg til å savne en tilkoblingsflytur som du har en bekreftet reservasjon på;

du kan velge ett av de tre rettsmidlene som er beskrevet [...]

Qatar CoC:

2.2 Forlengelse av gyldighet
Hvis du er s oppdaget fra å reise innen billettens gyldighetsperiode fordi vi:
... 4. Få deg til å savne en forbindelse

Billettens gyldighet vil bli utvidet til vår første flytur på hvilken plass er tilgjengelig i tjenesteklassen som prisen er betalt for.

Jeg forventer at de fleste flyselskaper vil ha noe skjønn, spesielt hvis du åpenbart ikke er i stand til å skynde deg med din tilkoblingsfly, og den er i den andre enden av terminalen, men dette skjønnet ser ikke ut til å være sikkerhetskopiert i CoC. Det er en viss tvetydighet i "hvis vi forårsaker deg", siden det kanskje er mulig å tolke som "vi ga deg en så kort forbindelse at du ikke kunne klare det" .

Noen anekdoter fra flyertalk. De er ikke direkte analoge med å "ikke løpe", men viser at hvis flyselskapet føler at det ikke er deres feil, er det kanskje ikke ditt, men det kan være du som er på kroken for en ny billett:

Mistet forbindelse på grunn av at noen andre tok håndbagasje.

Jeg savnet derfor forbindelsen, og de vil at jeg skal betale ombookingsgebyr og skatt og prisforskjell osv. etc som koster 500 usd

Mistet forbindelse på grunn av at hun ikke har det bra.

hun ble tvunget til å kjøpe 2 walk up Y-billetter for ca $ 1500

Mistet forbindelse på grunn av sovner

Agenten fortalte meg at det ville være dyrere å endre den originale billetten min, enn å bare kjøpe den ekstra enveisbilletten

Jeg vil prøve å søke i en database med rettssaker: Jeg er sikker på at akkurat det samme spørsmålet har blitt gjennomgått tidligere av en dommer. Transportvilkår er vanligvis skrevet for å skru passasjerene i hvert mulig scenario.
@JonathanReez Det er definitivt et interessant spørsmål. Det ville være bra å finne en dom om det.
Det overrasker meg ikke at transportører prøver å begrense / ekskludere ansvar gjennom kontraktsbestemmelser, men bare fordi disse klausulene eksisterer, betyr ikke det at de ville bli opprettholdt i retten. Jeg er enig med @JonathanReez:, vi trenger virkelig å se støttende rettspraksis - men slike avgjørelser vil avhenge av juridisk jurisdiksjon og gjeldende lovgivning, som åpenbart vil variere fra sak til sak.
@eggyal Jeg er enig, men ingen ser ut til å holde "nei" svarene til et lignende nivå av * bevis * ...
Helt enig, men husk også at et riktig juridisk svar nesten ikke er det samme som et nyttig praktisk svar: ikke bare vil det være praktisk talt umulig å håndheve strenge juridiske rettigheter ved selve porten, men det koster vanligvis også mye innsats og penger for å håndheve dem i retten senere også; langt bedre å høflig appellere til personalets skjønn.
En ting å merke seg er at EU har forskjellige lover om dette (reflektert i BA-vilkårene) - flyselskaper som flyr innenfor EU har større forpliktelser enn de i USA (uavhengig av hvor flyselskapet er basert). Så lenge flyreisene er på en bestilling, har flyselskapet i EU mye større ansvar. Hvis de er booket separat, vel, det er problemet ditt
@JonStory Har du noe å støtte det? EU261 omsorgsplikt utvider ikke carte blanche for deg å se bort fra forbindelsestidene og shoppe, ta et par øl og deretter kreve 300 euro fordi du savnet forbindelsen din ...
@Berwyn som ikke er i sammenheng med dette spørsmålet / svaret. Jeg sa ikke at de har ubegrenset ansvar, bare "mye større" enn du ville sett i USA og mye av resten av verden. Hvis du ser bort fra tilkoblingstiden til tross for at det er god tid tilgjengelig, vil du selvfølgelig ikke gjøre noe.
@JonStory Konteksten er at du ankom i tide, og savnet forbindelsen din. Det ville være hyggelig å se noe spesifikt om hvilke større forpliktelser EU-flyselskaper har
@Berwyn hvis du ankommer i tide og uten egen skyld savner forbindelsen din, vil det nesten helt sikkert falle inn under 261/2004 - spesielt hvis forbindelsestiden du fikk var mindre enn de som ble foreslått av flyplassen (nesten garantert, da flyplassen ikke alltid er konservativ med disse for å dekke sitt eget ansvar). 261 dekker ikke bare forsinkelser i luften, men dekker også forsinkelser på bakken / tapte forbindelser. Her er CAA-veiledningen: https://www.caa.co.uk/Passengers/Resolving-travel-problems/Delays-cancellations/Your-rights/Your-rights-when-you-miss-a-connection/
@JonStory Spørsmålet handler om å komme i tide til en forbindelse over MCT. MCT satt av flyplassen!
MCT er ikke satt av flyplassen. MCT er satt av flyselskapet, basert på veiledning fra flyplassen. Jeg har aldri sett en flyplass med en urealistisk foreslått MCT (som referanse brukte jeg flere år på å skrive programvare som håndhever MCT for flere flyselskaper), men uansett ligger ansvaret hos transportøren
MCT er satt i forbindelse med flyplassen. Uansett, jeg tror vi snakker forbi hverandre. Spørsmålet handler ikke om forsinkelser i det hele tatt, det handler om en juridisk forbindelse som du må løpe for å fange. Tenk å ankomme A1 og avgang C59 uten sikkerhet i veien. Jeg vil gjerne at du finner på noe som adresserer akkurat det punktet, fordi ingen andre har det
+1 Det er hyggelig å se et svar med faktiske sitater. Når det er sagt, hva som er i CoC og hva flyselskapet faktisk gjør, kan være ganske annerledes. Selv om det er sant at flyselskapet i mange situasjoner kanskje ikke er lovlig forpliktet til å ombooke deg, har de fleste store operatører en tendens til å være litt mer fleksible enn CoCs i praksis.
@reirab Jeg tror absolutt flyselskapene ikke er veldig strenge på dette. Spørsmålet ble imidlertid veldig presist og spurt om flyselskapets * forpliktelser * i stedet for deres velvilje. Gitt antall svar, ser det ut til at mange syntes det var interessant! Mye håndvinking skjønt ...
Aganju
2016-07-20 18:29:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De kan åpenbart ikke stille krav om å gå raskere enn standardhastighet.

Derfor har de definert minimumstilkoblingstid for hver flyplass; denne gangen gjenspeiler tiden en vanlig rullator trenger pluss litt.

De gjør forventer at du ikke går på tomgang og handler mat eller kaffe eller gaver på denne turen; hvis du gjør det, er du alene.

MCT-er er også definert mye mer detaljert: flyselskapet jobber med forskjellige MCT-er basert på typen fly / forbindelse (International-> Domestic, I-> I, D-> D, D-> I etc), samt flyplassen. Du kan også finne forskjellige tilkoblingstider basert på reiseklassen (Fiji Airways gjør absolutt dette), da det kan påvirke hvor raskt du går / stiger / går gjennom flyplassen
Burhan Khalid
2016-07-20 23:48:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dette ville være en dum begrensning å forvente at folk løper for å fange en port, med tanke på at flyselskapene ikke har en policy om bare å bære de som er egnet til å kjøre.

De har familier med små barn , eldre passasjerer, passasjerer med nedsatt funksjonsevne, passasjerer som er nye på flyplassen, veldig unge passasjerer, passasjerer med språkproblemer - og ja, til og med de som går tregt.

Det er derfor du ser folk på flyplassene ( flyselskapspersonell) som løper rundt og prøver å jage folk som ikke er ved porten og flyet deres er i ferd med å reise; og på samme måte hvorfor du har golfbiler som zoomer om å vente folk fra en gate til en annen; og du har reisebyråer for å hjelpe med trafikkflyten.

Jeg har sett dette hele tiden, når det vanligvis er en tett forbindelse ved ankomstporten, vil du ha flyplasspersonalet klar til å eskortere folk direkte porten (noen ganger eskorterer de til og med passasjerer gjennom prioriterte køer - for eksempel for innvandring / sikkerhet) alt for ikke å gå glipp av flyet.

Jeg måtte en gang løpe ... vel gå raskt. .. for å ta min tilkoblingsfly fordi jeg ikke ønsket å kaste bort tiden min på flyplassen og trengte å være hjemme. Tilkoblingsflyet var to terminaler unna. Det var en veldig stressende tur.

Du kaster bort tiden din bare hvis du rusler sammen og vet at du vil savne neste flytur. De vil holde porten for deg så lenge de kan, så du vil ha stor sjanse for å ta flyet enn å savne det.

Hvis du skulle savne det, da flyselskapet er forpliktet til å bære deg til din endelige destinasjon - de vil mest sannsynlig tømme bagasjen din (hvis noen) og deretter laste deg fra flyet. Når du møter opp - må de planlegge deg på neste flytur.

Å holde en flytur (forsinke den) koster flyselskapet dyrt, så de vil unngå å gjøre det.

Du har ikke svart på spørsmålet. Du har ikke trodd premisset. Vel, det er ekte. Jeg har blitt bedt om å løpe. Spørsmålet er ikke om det skjer, men om du er forpliktet til å overholde.
Fiske ut bagasjen fra lasterommet, fly med et tomt sete og potensielt medføre kostnadene for å måtte bestille deg i et annet flyselskap eller betale hotellet over natten, koster også flyselskapet penger, så hvis flyselskapet _og_ flyplasslogistikken tillater det å holde flyet i ytterligere 10 minutter er faktisk et gjennomførbart alternativ i mange tilfeller.
@CompuChip Vel, spørsmålet er om de kan unngå kostnadene for å betale for passasjerenes utgifter. Også for bagasje, kunne de ikke ta av og deretter fly den tilbake på en annen flytur (tvinger passasjeren til å vente lenger)? [Jeg sier ikke at dette vil være _gode_ ting å gjøre, bare antyder at det kan være ting et flyselskap kan komme unna med]
@Random832 i prinsippet har de ikke lov til å transportere bagasjen uten passasjeren, av sikkerhetsmessige årsaker. Hvis passasjeren er sjekket inn, men ikke går ombord, flyr ikke posene. I verste fall stiller de opp alt på asfalten og får passasjer til å plukke ut sine egne kofferter, uansett hva som er igjen blir tatt av. Og du har selvfølgelig rett, hvis de _kan_ unngå kostnadene, vil de, men jeg sa at noen ganger er kostnadene ved å forsinke flyet ganske enkelt lavere.
@CompuChip Det er ikke nødvendigvis tilfelle for amerikanske innenriksflyvninger. De trenger ikke å håndheve at vesken reiser med passasjeren
@CompuChip Selv utenfor USA er regelen vanligvis noe mer i retning av passasjeren, ikke kan gjøre noe som vil tvinge vesken deres til å være på et annet fly enn dem, ikke at flyselskapet ikke kan forårsake det. Hvis passasjeren løper til flyet sitt og gjør det, men vesken ikke gjør det, kommer vesken vanligvis bare på et senere fly.
vikingosegundo
2016-07-22 17:00:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vel, du kan løpe, men det kan være ubrukelig:

For noen år siden hadde jeg og to andre en veldig tett planlagt forbindelse i Madrid. Vi løp hele veien fra den ene terminalen til den andre og klarte den i tide. Prøver å gå ombord ble vi bedt om å gå til side. Etter at alle andre passasjerer hadde gått ombord i flyet, ble vi informert om at vi ikke ville komme inn i det, ettersom datamaskinen hadde bestemt at vi ikke kan bytte fra vår tidligere flytur til den følgende i tide, og derfor booket oss på et annet fly - med vår bagasjen allerede er sendt til det flyet.

det samme skjedde med meg i Madrid - jeg opprettet forbindelsen, men de hadde på forhånd bestemt at jeg ikke ville, og ga plass. En pasning ble kastet, jeg kom på flyet (det kan ha hjulpet at jeg var i Business class), og jeg vil ALDRI overføre til Madrid igjen. Jeg fløy til Barcelona flere ganger etter det, men overførte alltid et annet sted i Europa.
og Madrid lufthavn er enorm hvis du må løpe.
Men ble flyet ditt forsinket? I så fall er det et annet spørsmål. Jeg har også vært i et innkommende forsinket fly, ombooket før landing, men kom meg til porten i tide og fikk ikke gå ombord.
Så vidt jeg husker ble det innkommende flyet bare forsinket med noen minutter. Forbindelsen hadde uansett vært for stram for mange mennesker, gjør de endeløse gangene man må mestre i Madrid.
Airpower
2016-07-20 21:38:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

American Airlines nettsted gir deg valg om å bestille flyreiser med utilstrekkelig tid til å komme fra den ene enden av terminalen til den andre. Geniene som laget dette nettstedet er ikke klar over dette. Derfor er det opp til DEG å gjette hvor langt det er fra den ene porten til den andre, med lite informasjon for å ta denne avgjørelsen. Jeg har savnet flyreiser og har alltid blitt satt på et nytt senere fly.

Kommentarer er ikke for utvidet diskusjon; denne samtalen er [flyttet til chat] (http://chat.stackexchange.com/rooms/42983/discussion-on-answer-by-airpower-when-flying-on-a-very-tight-schedule-are- du-o).
tom
2016-07-20 22:11:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Du er ikke forpliktet til å løpe, men vil du heller gå glipp av en flytur og kaste bort timer på flyplassen til neste flytur? Hvis du vet at du ikke kan løpe, bør du bestille lengre overføringstid i stedet for å gjøre et poeng til flyselskapet om at overføringstiden deres er for kort for deg. For på slutten av dagen er det du som kaster bort din egen tid.

Så lenge det er en flyforsinkelse som gjør overføringstiden mindre enn standard MCT (minimum tilkoblingstid) for den flyplassen, kan endre billetten til neste flyreise (i eget flyselskap) gratis.

Vær også oppmerksom på i noen tilfeller om de vet at du er fysisk på flyplassen (sjekket inn eller ankom en annen flytur) og du ikke har gått ombord, venter de et par minutter på deg.

Så forutsatt at du teoretisk har hatt nok tid i følge MCT, men ikke har klart det, har de lov til ikke å booke om på neste flytur?
Når det gjelder hvorfor jeg ikke løper - noen ganger hadde jeg ikke noe imot å få en gratis mellomlanding i byen. Spesielt hvis jeg får booket om, får jeg også et gratis hotell.
hvis du er innenfor overføringstiden, blir du sett på som frivillig savnet flyet, og du må betale ombookingsgebyret for å ombooke til neste flytur.
Jeg kan forestille meg en situasjon (overføring i forskjellige terminaler, folkemengder overalt, innvandring på vei) hvor du ikke kommer til å gå rolig, men vil gjøre det ved å løpe. Jeg har vært der selv (Frankfurt lufthavn, ikke Schengen til Schengen), så jeg vet at det er mulig.
"Du er ikke forpliktet til å løpe, men vil du heller gå glipp av en flytur og kaste bort timer på flyplassen til neste flytur?" - På en eller annen måte føler jeg at dette kan være utenfor poenget. Spørsmålet kjører ikke mot ulempen med å vente på neste flytur, spørsmålet er å kjøre mot å kjøpe en ny billett fordi unnlatelse av å løpe regnes som din feil, og dermed blir du ikke booket om gratis. Fysisk har jeg ikke noe problem å løpe, men løping gir en litt høyere risiko for skade (f.eks. Ved å gli på et glatt flyplassgulv). Basert på dette vil min beslutning om hvor langt jeg skal ta denne risikoen ...
... definitivt være annerledes avhengig av om jeg bare prøver å unngå en relativt liten ulempe med å vente noen timer gratis, eller om jeg prøver å unngå å betale flere hundre euro for en ny billett.
Den eneste gangen du til og med trenger å løpe til neste gate er når det er flyforsinkelse, og flypersonalet kommer til å hjelpe deg med å sikre at du kan komme til neste gate. Jeg har aldri sett noen passasjerer frivillig løpe til neste forbindelse uten at noen ba dem om å gjøre det. Igjen får alle flyselskaper MCT, og de fleste flyselskaper har disse tilkoblingstidene innebygd i systemet. De fleste gangene jeg overfører, tar jeg mindre enn halvparten av MCT-tiden for å komme til neste gate, så jeg antar at det allerede er veldig mildt, selv om du går i halv hastighet som en normal voksen i rolig tempo.
@tom Jeg har frivillig løpt gjennom en flyplass før da min innkommende flytur ble forsinket, og jeg hadde omtrent en halv mil å gå til fots mellom portene på omtrent 5 minutter. Visst, jeg kunne ha gitt opp og blitt booket om på neste flytur ... men det er ikke et flott alternativ når neste flytur er neste dag og forsinkelsen var værrelatert, noe som betyr at flyselskapet ikke er ansvarlig for å bestille hotell.
@JonathanReez, hvis du har en kort forbindelse på grunn av en forsinkelse forårsaket av noe utenfor flyselskapets kontroll (som en snøstorm) og savner neste fly, har du ikke rett til et gratis hotellopphold. Dette skjedde med meg under en stor snøstorm i 2010 da jeg befant meg fast på Heathrow lufthavn.
@Michal Du har rett hvis det er et EU-flyselskap eller avgang fra EU
slomobile
2016-07-22 20:12:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Spørsmålet stiller "er du forpliktet til å løpe".
Ja, hvis du er trygt i stand til for deg selv og andre, uavhengig av eventuelle regler som er motsatt.
Hvis du ikke er i stand til eller ikke vil (gjør ingen praktisk forskjell) for å gjøre det i tide under din egen kraft, er du forpliktet til å varsle en agent fra flyselskapet eller flyplassen, slik at de kan få muligheten til å: Hjelpe deg til porten din, eller gi deg andre overnattingssteder og slippe din ventende fly eller ikke foreta deg noe og dermed gjøre flyselskapet til den nærmeste årsaken til det tapte flyet ditt (i stedet for deg selv) i henhold til transportvilkårene levert av Berwyn.

Det er en moralsk forpliktelse du har, ikke en lovlig. Når du bestiller et fly, godtar flyselskapet å gjøre sitt beste for å komme deg til destinasjonen din i tide fordi det mener at du har et ønske om å komme dit i tide. Hvis du rusler med, og vet at du ikke vil lage porten din, og ikke gir beskjed til noen, handler du direkte mot det delte målet. Systemet går i stykker, og du gjør det verre for dine medreisende. Hvis et flyselskap ofte får hjelpeforespørsler på en bestemt flytur i en bestemt terminal, vet det slik at det skal forlenge minimumsopphold for den flyreisen. Folk pleier ikke å be om hjelp med mindre de virkelig trenger det. Hvis det noen gang kommer til en rettssak, eller til og med saken om en portagents dom om du skulle bli tvunget til å kjøpe en ny billett eller ikke, vil det at du handlet moralsk veie tungt.

Veldig hyggelig innlegg!
Jeg syntes det første avsnittet ditt var litt forvirrende. Mente du "du må løpe hvis det ikke er et problem for deg og andre (f.eks. Er stedet ikke overfylt)"? Selv om du ikke er villig? Det er en viss motsetning i formuleringen din her ... Jeg tror jeg forsto poenget ditt riktig, det handler om å opptre moralsk og i god tro. Jeg likte det veldig bra, men jeg tror dette svaret kan forbedres ytterligere hvis du skriver det litt om. Da vil jeg helt gi deg +1.
frostsomething
2016-07-23 02:32:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeg kan bare svare med en anekdote. Anekdoten innebærer en liten forsinkelse på min innkommende flytur, men ifølge Delta viste det seg å ikke være så relevant som andre innlegg her ville få meg til å tro.

I 2012 fløy jeg inn i Detroit (DTW) ) med en mellomlagstid på ~ 45 min før utgående fly til PDX, begge operert av Delta. Min innkommende flytur ble forsinket på grunn av været med omtrent 30 min. Jeg var bekymret, men jeg hadde tid - så jeg tenkte. Ser på et terminalkart nå, hadde jeg nesten en kilometer å reise fra gate til gate, med en litt tung og litt vanskelig bag. Jeg kom andpusten ut og skyllet synlig for å bli vendt bort ved porten på grunn av å være for sent.

Delta gjorde satte meg gratis på neste flytur, men klokka var 11 timer senere. De ville ikke gi meg et hotellopphold, og hevdet at fordi forsinkelsen skyldtes været, kunne de ikke gjøre noe for meg. I følge dem, hadde det vært et mekanisk problem eller noe annet under Deltas kontroll, ville ting vært mer i min favør.

Jeg vet ikke hvor mye av dette er Deltas policy mot andre flyselskaper, men fra hva arbeideren ved porten sa, påvirket ikke værforsinkelsen.

Heldigvis for meg var timeplanen min fleksibel, så etter en veldig kjedelig og rastløs overnatting i terminalen var jeg glad nok til å være ombookes med nesten ingen oppstyr og null ekstra kostnad. Det har gitt meg sunn frykt for korte mellomrom, skjønt!

Dette ser ikke ut til å svare på spørsmålet, som handler om å koble til når den innkommende flyvningen din kommer i tide
Paul Smith
2016-07-25 21:01:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teknisk sett 'Nei'. Du er til slutt ansvarlig for å godta forbindelsen som en del av bestillingen din, så du må godta konsekvensene av den.

Hvis vi tar utgangspunkt i å bestille en flyreise fra A til B og ikke dukke opp, så er jeg sikker på at du er enig i at det ikke er flyselskapets problem. Du kan kanskje bruke reiseforsikringen din eller i forhold til billetten du kjøpte, men det er for deg å ordne opp. Den eneste gangen flyselskapet har en forpliktelse overfor deg, er hvis de er den direkte årsaken til at du ikke møter opp, og billetten din er booket som en "gjennom" reise. Mange flyselskaper vil gå lenger enn av gode grunner, men du bør ikke stole på det.

For eksempel godtar ikke RyanAir gjennom billettbestillinger. Alle flyene er enkeltreiser fra A til B uten overføring, så hvis du savner en forbindelse, selv om det er fordi RyanAir landet sent (eller ikke i det hele tatt), tar de ikke noe ansvar for din videre reise, selv om det er med dem.



Denne spørsmålet ble automatisk oversatt fra engelsk.Det opprinnelige innholdet er tilgjengelig på stackexchange, som vi takker for cc by-sa 3.0-lisensen den distribueres under.
Loading...